Mindfulness

Waarom mindfulness?

Mindfulness leert je om op een bewuste manier de kwaliteit van je leven te vergroten. Je leert op een andere manier met de onvermijdelijke obstakels van het leven om te gaan. Op een vriendelijke manier op te merken en te accepteren wat je voelt, denkt en doet. Op het moment dat je je namelijk bewust bent van je gevoelens, gedachten en gedrag, creëer je voor jezelf een rustmoment, waarin je kunt kiezen hoe je wilt omgaan met een gebeurtenis of (stress)situatie in plaats van hier op de automatische piloot op te reageren.

In een mindfulness training leer je stapsgewijs je aandacht doelbewust te richten op wat er nu is aan gedachten, lichamelijke gewaarwordingen of emoties, zonder daarover te hoeven oordelen, erover te fantaseren of te piekeren.

Wetenschap en effecten van een 8-weekse mindfulness training.

De effecten van mindfulness training zijn in vele studies en onderzoeken aangetoond. Het is dus een wetenschappelijk onderbouwde training.

Dit zijn de meest genoemde effecten van de training:

•   beter omgaan met emoties, frustraties, pijn en stress
•   vermindering van klachten zoals vermoeidheid en spierspanning
•   minder piekeren
•   minder negatief denken en minder zorgen
•   beter slapen
•   ontspanning van lichaam en geest
•   meer energie, balans en plezier in het leven
•   meer verantwoordelijkheid voor jezelf, de ander en de leefomgeving
•   verhoging van concentratie
•   verbetering van geheugen

Bekijk het aanbod

Ja, ik wil graag kennis maken