Begeleiding bij Stress en Burn-out

Van burn-out en vermoeid naar vitaal en veerkrachtig!

Herken je dit?

– Je hebt geen zin in dingen die je normaal leuk vindt
– Ontspannen gaat steeds moeilijker, je blijft maar op scherp staan
– Slaapproblemen
– Je kan je steeds slechter concentreren
– Spanningsklachten
– Kort lontje
– Je immuunsysteem lijkt wel verstoord
– Je piekert veel en het lost niets op

En vind je het dan gek dat het thuis en op de werkvloer ook niet meer loopt zoals je dat gewend bent? Dat je tegen dingen op begint te zien, dat je dingen gaat vermijden, dat je gaat twijfelen aan je gezondheid en aan jezelf?

Herstel van burn-out: eerst fysiek, dan mentaal

Een burn-out is tweeledig. Lichamelijke én mentale overbelasting spelen je parten. Het is heel lastig om de kettingreactie die ontstaan is zelf te doorbreken. Uit eigen ervaring en onderzoek weten we dat een multidisciplinaire aanpak, met begeleiding, de meeste kans op een spoedig herstel biedt. In de eerste sessie leg ik je uit waarom het logisch is om met het lichaam te beginnen om het roofbouw proces te keren.

Als je te vroeg de focus op de mentale of psychische aspecten zou gaan leggen, krijg je er eerder problemen bij: weer het gevoel dat je het allemaal niet goed genoeg doet, geen controle meer hebt, een gevoel van tekort schieten en daar schiet je stresslevel direct weer van omhoog. Dat werkt dus averechts. Pas als je lichaam weer meer in balans is richten we ons op je gedrag, het mentale en krijg je zicht op wat jou energie geeft en wat energie kost.

Doelgericht, uitgerust en met een frisse blik op de toekomst

Je gaat naar huis met praktische tools, inzichten én vertrouwen in de toekomst.
De sessies vinden zowel in de praktijk plaats en in overleg ook buiten, op plekken die ruimte bieden en open zijn.  We gebruiken beide hersenhelften, Daarmee worden nieuwe verbindingen gelegd en ervaar je een groter gevoel van van ruimte en vrijheid. Je oplossingen voor je ‘problemen’ zijn creatiever, je krijgt nieuwe inzichten die je thuis op de bank echt niet had kunnen bedenken.

Laten we gewoon eens kennismaken. Ik luister naar je, je kunt al je vragen stellen en ik vertel je graag over mijn werkwijze. Ik ontmoet je graag!

Ik meld me aan voor een kennismakingsgesprek

De eerste stap om te gaan praten met een vreemde over mijn problemen vond ik heel lastig. Bij het eerste gesprek voelde ik mij al snel wat meer ontspannen en op m’n gemak. De begeleiding en aanpak was voor mij doeltreffend, professioneel en bovenal menselijk. Jij gaf me niet het gevoel dat er iets mis met mij was, maar liet me inzien dat ik mezelf langdurig in de steek gelaten heb qua zorg voor mezelf.  Mijn leerlingen en collega’s gingen altijd voor. Jij had snel door waar de knelpunten zaten, dat was voor mij een hele openbaring. De eerste wandeling met de kijkoefening is van grote waarde geweest om anders te leren kijken. De diversiteit aan oefeningen hebben me belangrijke inzichten gegeven en handige tools voor als ik weer eens dreig te ‘overdrijven’.